Søk

Du er her:

Kollektivbransjens innspill til 
NTP 2018–2029:

 

 

 

 

 

Presseklipp

  • Konge på veien i 125 år

    Hvis vi spurte mannen i gata hvem som er bilens far, ville nok det store flertall svare Henry Ford. Ja vel, men det er litt usikkerhet om dette farskapet. Vi har bladd litt i de gamle ”kirkebøkene” og funnet ut at denne æren bør deles.

    05.09.2016 - Stjørdals-Nytt
  • Får 10 millioner til gassbussprosjektet

    Gassbussprosjektet i Nedre Glomma har vært en suksess. Østfold kollektivtrafikk får 10 millioner for at de faktisk gjennomfører prosjektet.

    05.09.2016 - Dagsavisen
  • Fremtidens byutvikling tar utgangspunkt i mennesket

    Fremtidens byutvikling er ikke eiendomsutvikling, men samfunnsutvikling. Det er uterommene som er viktige, fordi vi bor tettere og høyere. Tiden er forbi med kjempestore eneboliger. Nå er det godt fellesskap og sosiale møteplasser som gjelder, slik det var før i tida, sier arkitekt og urban strateg Sissel Engblom i Link Arkitektur.

    02.09.2016 - Samferdsel & Infrastruktur
  • Vil sikre bussjåførenes plass i ny buss-standard

    Det skal utarbeides en norsk standard for nyproduksjon av busser. – Vi inviterte oss selv inn i prosjektet til Norsk standard, fordi vi ser at bussjåførens arbeidsplass ofte blir glemt når nye busser produseres, sier YTFs organisasjonssekretær Håvard Bovim Galtestad. YTF er eneste organisasjon på arbeidstakersiden som deltar i prosjektet.

    01.09.2016 - Yrkestrafikkforbundet
  • Unibuss kjører busstrafikk i flere fylker

    Fornebubanen er et storstilt prosjekt som skal binde sammen Fornebu senter i Bærum med Majorstuen i Oslo. Når banen står ferdig vil den kunne frakte mer enn dobbelt så mange passasjerer i timen som dagens bussforbindelse. Å få til dette vil imidlertid bli et av de mest krevende samferdselsprosjektene i moderne tid, og utfordringene står klare på rekke og rad.

    01.09.2016 - Teknisk Ukeblad
  • Forutsigbarhet er viktigst for fremtidens samferdsel

    Stortinget har gitt tilslutning til ny kommunereform, der målet er større, mer robuste kommuner med økt makt og myndighet. For å få svar på hvordan reformen vil påvirke den regionale samferdselssektoren, har vi snakket med Solveig Schytz (V) som er leder for Hovedutvalg for samferdsel i Akershus

    31.08.2016 - Samferdsel & Infrastruktur
  • Oslofjordtunnelen er blitt helt gratis

    Samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen strålte i medienes blitzlys, og bekrefter til Amta at dette er en ekstra hyggelig hendelse for Fremskrittspartiet.

    31.08.2016 - Akershus Amstidende
  • Lastebiler i kollektivfelt gir et tryggere trafikkbilde

    Nyttetransport bør stille likt med kollektivtransport når det kommer til fremkommelighet. Men det er også andre grunner til at lastebiler bør få benytte kollektivfeltene. Med sine store blindsoner er det alltid tryggest å la tyngre kjøretøy ferdes ytterst til høyre, for å unngå farlige trafikksituasjoner.

    31.08.2016 - Norges Lastebileier-Forbund
  • Må droppe dobbelt miljøgebyr

    Byrådet i Oslo vil ikke kunne innføre miljøtiltakene som er foreslått innført kommende vinter. De må velge mellom enten lavutslippssone eller miljødifferensierte bompenger, og ikke begge deler, ifølge et høringsbrev fra Samferdselsdepartementet.

    30.08.2016 - Norges Lastebileier-Forbund
  • Hun leder tidenes trikkeløft

    Birte Sjule (38) skal lede arbeidet med den største satsingen på trikk i Oslo noensinne.

    30.08.2016 - Dagsavisen
  • Mindre kontanter på Østfold-bussene

    Bussjåførene venter med å avvise sedler og mynter som betaling. Flere tiltak for å få reisende til å benytte andre betalingsmidler bidrar til bedre sikkerhet.

    29.08.2016 - FriFagbevegelse.no
  • Bråstopp for Oslos miljøgebyrsoner

    Regjeringen setter en effektiv stopper for Oslos ønske om gebyrsoner for biler som forurenser mye.

    29.08.2016 - NRK Østlandssendingen
  • Vil ha alkolås i buss og taxi

    Sverige har i dag 80 000 alkolåser innen yrkestransporten, mens Norge har kun 4 000.

    29.08.2016 - Fosna-folket
  • Selvkjørende buss i trafikk i Lyon

    De er nok ikke helt ute å kjøre, de som snakker om førerløse busser i Oslo. Men en trafikkforsker tror det tar mer enn ti år før de er vanlige i trafikken.

    26.08.2016 - Transportøkonomisk Instiutt
  • Fleksitid kan redusere bilkøene

    Halvparten av alle nordmenn vil bruke fleksibel arbeidstid for å unngå bilkø, viser en undersøkelse NAF har gjennomført.

    25.08.2016 - Ledernett
  • Interesse for Hybricon fullelektriske busser

    Konkurransen blant bussprodusenter som lager el-busser blir tettere og tettere. Flere merker har markert seg tydelig i el-bussmarkedet allerede, mens andre er nye og ikke fult så anerkjente enda. Hybricon er en el-bussutvikler som holder til i Umeå i Sveige. En av de store utfordringene med å komme som ny inn på et allerede etablert marked, er å levere et produkt som yter den tilgjengeligheten, kvaliteten og prisen som kunden ønsker.

    25.08.2016 - Bussmagasinet
  • Elektrisk buss uten sjåfør til Bergen

    I høst kan bergensere stifte bekjentskap med en førerløs elbuss. Bussen kommer til Norge i oktober, og til Bergen i november. Hvor den skal kjøre, er ikke bestemt.

    24.08.2016 - Sysla Grønn
  • Vil løse biodrivstoff-floke

    Det er unødvendig og uetisk å importere store mengder biodiesel når det er mulig å produsere fullverdig drivstoff av lokale, norske ressurser som ellers defineres som avfall, skriver Energigass Norge i en høringsuttalelse.

    23.08.2016 - Teknisk Ukeblad
  • Fornøyd med økning i kollektivtrafikken

    Tall fra Hordaland fylkeskommune viser at veksten i kollektivtrafikken i fylket er på fire prosent. I bergensområdet har veksten vært på hele 5,6 prosent første halvår.

    23.08.2016 - Bergens Tidende
  • Sikring av barnehagebarn i buss

    Trygg Trafikk har utarbeidet råd for sikring av barnehagebarn i buss. PBLs råd til barnehagene er å følge disse anbefalingene.

    22.08.2016 - Private Barnehagers Landsforbund
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206
Viser fra 421 til 440 av totalt 4114 artikler

NHO Transport

Org.nr. 970 168 168

Telefon, e-post
Tlf: 23 08 86 00

E-post: post@transport.no
Postadresse
Postboks 5477
Majorstuen
0305 Oslo
Besøksadresse
Næringslivets hus
Middelthunsgate 27
0368 Oslo
Redaktør: Marit Grøttheim, e-post: marit.grottheim@transport.no